הבונים החופשיים

"הבונים החופשיים"-הוא ארגון(כת) עולמית סודית אשר דוגל בחופש הדת, המצפון והמחשבה, בהתנהגות מוסרית ובמתן צדקה. אין הוכחה ארכאולוגית, היסטורית או מדעית אשר יכולה להצביע על השנה בה קם הארגון. הבנייה החופשית מושתתת על עקרונות של "אהבת אחים(אחווה), עזרה ואמת" באנגלית: Brotherly Love, Relief and Truth. אחד המאפיינים הבולטים של הארגון הוא שהם מתבססים במידה רבה על סמליהם של הבנאים מימי הביניים. אדם יכול להתקבל אל הארגון רק אם הוא גבר, חופשי ולא תלוי מבחינה כלכלית, רוחנית ופוליטית, בעל שם טוב בקהילה ובעל השכלה מסוימת. הארגון מורכב מ-33 דרגות(33 הדרגה הגבוהה) וחבריו ידועים בעשיית טקסים פגניים(עבודת מספר מרובה של אלילים), ובמנהגים סודיים. בין המנהגים האמורים להישאר כמוסים נמצאת לחיצת היד הסודית , אשר בעזרתה מזהים הבונים החופשיים זה את זה "גם בחושך וגם באור".

במאה ה-18 בעידן המהפכות רווחה הטענה בקרב הציבור שהבונים החופשיים הם אלו שחוללו את המהפכה הצרפתית וכי הם קיימו גוף מחתרתי גדול כנגד הממשל הישן והכנסייה. הכנסייה הקתולית לחמה בבונים החופשיים מראשית קיומם, ומשטרים רבים, בהם הפשיזם והנאציזם רדפו אותם. במהלך תקופת קיומו של הארגון ידוע שרבים מחבריו הצהירו באופן גלוי על השתייכותם לו, וביניהם היו אישים כמו ג'ורג' וושינגטון(נשיא ארה"ב הראשון), פרנקלין רוזוולט, מיכאל קוטוזוב ועוד.

כבר מזמן שאנשים רבים רואים בארגון כוח רשע זומם מזימות, ומקשרים אותה לעתים עם היהדות הבינלאומית. בעיניהם, מטרותיה הן שליטה בתבל והנעת חוטי הפוליטיקה העולמית, בעוד שאחרים רואים בו ארגון ליברלי ולוחם למען הדמוקרטיה. כל אלו הם רק עוד כמה מהתאוריות הרבות לגבי ארגון מסתורי זה.

בימינו, ניתן למצוא גופים הטוענים שהם מייצגים את ארגון "הבונים החופשיים". ארגונים אלו נמצאים כמעט בכל העולם והם נקראים בדר"כ "הלשכה הגדולה". בשיראל, ישנו ארגון כזה בשם "הלשכה הגדולה למדינת ישראל" וניתן לקבל עליו מידע בחיפוש פשוט ב"גוגל".

לסיכום, נראה שנשאל את עצמינו עוד זמן רב את השאלה, מי הם באמת "הבונים החופשיים"?