כאספן מתחיל עשה זאת למען הנאתך כתחביב, ולא למען מטרות רווח

לעיתים קרובות לפני שמתחילים לאסוף שטרות קשה לדעת מאיפה להתחיל ומה בדיוק לאסוף, הרי הם כל כך רבים. אך בבואו הזמן אתם תמצאו תחום התעניינות עיקרי. הוא יכול להיות קשור לארצות, לתקופות זמן שונות, לטבע, להיסטוריה...

לדוגמא אחד יכול להחליט שהוא רוצה לאסוף שטרות מעולם הטבע של ציפורים, וחיות. אחר יכול להחליט שהוא רוצה לאסוף שטרות של כל האנשים המפורסמים ששינו את העולם, של מבנים ומקומות, שטרות עם קשר היסטורי אליך, או פשוט כל השטרות הקיימות שהונפקו מיום הולדתך עד היום. האפשריות כמעט אינסופיות. כמובן שלא חייב שזה יהיה תחום התעניינות אחד, זה יכול להיות כמה, הכל תלוי בך.

הדבר הבאמת חשוב הוא שלאוסף שלך תהיה משמעות עבורך

אני אישית, כאחד שתמיד חלם לצאת למסע מסביב לעולם, החלטתי לאסוף שטרות מכל העולם. כשאני אומר מכל העולם אני מתכוון ל-195 המדינות והאזורים הקיימים בעולם. כל שטר באוסף שלי הוא מיוחד כי הגיע ממקום שונה. בעיני זהו המסע הקטן שלי מסביב לעולם. זאת המשמעות של האוסף שלי.

איך מתחילים?רוב האנשים שרוצים להתחיל לאסוף שטרות רוכשים בפעם הראשונה בין 20-100 שטרות מכל העולם, שהם חובה בכל אוסף. זה עוזר ליצור בסיס לאוסף שלהם ולעיתים קרובות למצוא את תחום התעניינותם. צפו "בחנות האוסף שלי".

אחסון ושמירה נכונה של השטרות הוא דבר חשוב מאוד. שיוויונו הכספי של כל שטר עולה ויורד בהתאם למצב השטר.
חשוב מאוד, שלא תשאירו שטר בשטח הפתוח לאוויר או לשמש, דבר שיפגע בצבע השטר. צפו בסולם דירוג שטרות.

שווקים רבים ברחבי העולם הפסיקו לקבל צ'קים בגלל תהליך הפדיון הארוך.
לאחרונה מדינות רבות הצהירו על כוונתם בעתיד להנהיג מערכת תשלום רק באמצעות כרטיסים מגנטיים וכרטיסי אשראי.
יכול מאוד להיות שבעוד 40 שנה אף חנות לא תקבל עוד שטרות ומטבעות. שום דבר לא נמשך לעד. תנצלו את ההזדמנות כל עוד היא ישנה.