אמצעי מספר 1- "דואר גוביינא"
.
דואר גוביינא- שירות דואר גוביינא הינו שירות נוח ובטוח מאוד, שמהווה גם אמצעי תשלום וגם אמצעי שילוח. התהליך הינו פשוט מאוד. המוכר מגיע לסניף דואר עם החבילה המוזמנת. לפני שהוא שולח את החבילה הוא ממלא את פרטיו, את פרטי הקונה, ונוקב בסכום עלות החבילה(שטרות). לאחר מכן, החבילה נשלחת בדואר רשום לסניף הדואר הקרוב ביותר לבית הקונה. הקונה מקבל הודעה בכתב על הגעת חבילה ומגיע לסניף הדואר. שם הוא מתבקש לכתוב המחאה(צ'ק) בסכום שהמוכר דורש עבור החבילה. לאחר שהקונה מוסר את ההמחה הוא רשאי לקבל את החבילה המוזמנת. ההמחאה נשלחת בדואר רשום למוכר.
.
.
.
פירוט על עלות השירות:
.
שימוש בדואר גוביינא: 8.3 ש"ח
דואר רשום(חבילה): 8.8 ש"ח
דואר רשום(המחאה): 8.5 ש"ח
.
סה"כ: 25.6 ש"ח

הנחה(בקנייה מעל 250 ש"ח): 5.6 ש"ח
סה"כ לתשלום: 20 ש"ח
.
.
.
אמצעי מספר 2- "דואר 24" ו-"דואר רשום"(רק בהזמנות של פחות מ-400 ש"ח)
.
הדרך הזולה ביותר אך פחות בטוחה מ-"דואר גוביינא". יש לציין שהסיכון הטמון הינו נמוך ביותר, ואם לדבר במספרים אז הדרך בטוחה ב-99%.
.
התהליך פשוט למדי(מורכב מ-2 אפשרויות לדרך תשלום ומ-1 דרך שילוח):
.
1) הלקוח מגיע לסניף הדואר ושולח לכתובת המוכר את התשלום עבור הזמנתו באמצעות "דואר רשום". התשלום צריך להיות במזומן עטוף בדבר כהה(ניילון, קרטון, בד...), כך שלא ישתקף דרך המעטפה.
.
2) דרך חלופית והרבה יותר בטוחה היא העברה בנקאית. הלקוח מבקש את פרטי חשבון הבנק של המוכר הנחוצים לו לשם העברת התשלום מחשבונו לזה של המוכר. התהליך פשוט למדי וניתן לקבל מידע נוסף בסניף הבנק אליו שייך הלקוח.
*הערה: אני משתייך לבנק דיסקונט לכן לקוחות בנק דיסקונט יענו מעמלה נמוכה יותר. עמלת הבנקים האחרים להעברה בנקאית לחשבון בדיסקונט תנוע להערכתי בין 5-10 ש"ח.
.
מייד לאחר שהתשלום נשלח, הלקוח יוצר קשר עם המוכר דרך הטלפון, אימייל או SMS ומודיע לו שהתשלום נשלח אליו. המוכר מקבל את ההודעה, ובאותו היום שולח ללקוח את הזמנתו באמצעות "דואר 24". יום למחרת, בתוך 24 שעות, הלקוח מקבל את השטרות במעטפה בתיבת הדואר שלו.
.
----------------------------------------------------------------------------------
"דואר 24"-שירות מהיר מהיום למחר!- החבילה מגיע ללקוח למחרת תוך 24 שעות.(עלות: 2.9 ש"ח)
.
.
"דואר רשום"- שירות שמאפשר ללקוח ולמוכר לעקוב אחרי התשלום דרך האינטרנט באמצעות "קוד", שיינתן ללקוח בעת שליחת התשלום ב-"דאר רשום". ניתן לדעת בוודאות אם התשלום הגיע ליעדו.
.
.
----------------------------------------------------------------------------------
פירוט עלות השירות:
.
משלוח ההזמנה(שטרות) ב-"דואר 24": 2.9 ש"ח
1)משלוח התשלום עבור ההזמנה ב-"דואר רשום": 8.5 ש"ח
או
2)משלוח התשלום עבור ההזמנה באמצעות "העברה בנקאית": 2-10 ש"ח
.
סה"כ לתשלום כולל הנחה: 10 ש"ח
.